Σάββατο 13 Αυγούστου 2011

Τα ξενοδοχεία υιοθετούν το ελληνικό πρωινό




Μολονότι πρόκειται για το κατεξοχήν γεύμα των διακοπών, η καλή μέρα στη χώρα μας δε φαίνεται από το πρωινό. Χάριν οικονομίας, το ομοιόμορφο «κοντινένταλ μπρέκφαστ» έχει διεισδύσει στην καρδιά της ελληνικής φιλοξενίας από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες μέχρι τους μικρούς, γραφικούς ξενώνες. Κι ας κρατάμε κρυμμένους γαστρονομικούς θησαυρούς σε κάθε γωνιά της χώρας, προϊόντα ποιότητας που «αποκαλύπτουν» για τον κάθε τόπο τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά της ιστορίας του.
Ομως, κάτι φαίνεται να αλλάζει. Ο θεσμός «ελληνικό πρωινό» που εισάγει το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος φιλοδοξεί να ανατρέψει την παγιωμένη εικόνα, αφήνοντας χώρο στον μπουφέ των ξενοδοχείων για τα ελληνικά παραδοσιακά προϊόντα και παρασκευάσματα και τα προϊόντα προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης.
Εάν όλα πάνε καλά, από την ερχόμενη άνοιξη, τα ξενοδοχεία στη Θεσσαλία, τις Κυκλάδες και την Κρήτη (οι τρεις περιοχές που ξεκινά πιλοτικά το πρόγραμμα) θα προσφέρουν ελληνικό πρωινό. Στη Θεσσαλία, οι επισκέπτες θα βρουν φέτα Ελασσόνας και κασέρι, παραδοσιακές πίτες όπως η μπατσίνα, χαλβά Φαρσάλων και γαλατόπιτες, ελιόψωμα, τραχανάδες και ρυζόγαλα. Αντίστοιχα στις Κυκλάδες, την τιμητική τους θα έχουν (επιτέλους) προϊόντα όπως η κοπανιστή από τη Μύκονο, η σιφναίικη μανούρα, το περίφημο Σαν Μιχάλη και η παλαιωμένη γραβιέρα Νάξου, το απαλό ψωμί Ανάφης, το κιτρόψωμο Νάξου, η λούζα και η φάβα της Σαντορίνης, οι φρουτάλιες με πατάτες και λουκάνικα από την Ανδρο, η λαδένια από την Κίμωλο, τα παστέλια και τα αμυγδαλωτά.
Στην Κρήτη θα σερβίρονται αμαρτωλά αυγά τηγανητά με στακοβούτυρο, λυχναράκια και μυζηθροπιτάκια, σύγκλινα, απάκια, σφακιανές πίτες με μέλι και χορτόπιτες στο τηγάνι. Πλάι πλάι με χαραχτές ντομάτες και ελιές. Τι καλύτερο;
«Ας σκεφθούμε πέρα από τις στατιστικές και πόση Ελλάδα παίρνει μαζί του ο επισκέπτης που φεύγει από τη χώρα», όπως είπε χαρακτηριστικά κατά την παρουσίαση του νέου θεσμού ο υπεύθυνος του Προγράμματος Ελληνικού Πρωινού εκ μέρους του Επιμελητηρίου, κ. Γιώργος Πίττας. Στόχος, καταρχήν να αναδειχθεί ο πλούτος και η ιδιαιτερότητα των πρώτων υλών και της κουζίνας των τουριστικών προορισμών και κατά δεύτερο λόγο να βρει η χώρα τη θέση που της αξίζει στον παγκόσμιο χάρτη των γαστρονομικών προορισμών.

Σύμφωνα Ποιότητας
Το πρόγραμμα προβλέπει την κατάρτιση «Τοπικών Συμφώνων Ποιότητας» με τη συμμετοχή τοπικών φορέων αλλά και επιχειρηματιών διαφόρων κλάδων, αλλά και τη θέσπιση ειδικού σήματος (το στάχυ και η ελιά σε φόντο μπλε - τι πιο χαρακτηριστικά ελληνικό) που θα ξεχωρίζει τα ξενοδοχεία που προσφέρουν «Ελληνικό Πρωινό». Τα οποία, σύμφωνα με μελέτη που διενήργησε για λογαριασμό του Επιμελητηρίου η εταιρεία Agropole, θα έχουν κάθε λόγο να δηλώσουν συμμετοχή. Οι ίδιοι οι ξενοδόχοι αναμένουν ότι ο θεσμός του «ελληνικού πρωινού» θα επιφέρει σε βραχύ χρονικό διάστημα σταθερό πελατολόγιο στα ξενοδοχεία (σε ποσοστό 49%), αύξηση κρατήσεων (κατά 15%), άνοδο του τζίρου (10%) και διεύρυνση στην προβολή του ξενοδοχείου από τα ΜΜΕ και το Ιντερνετ (6%).
Σύντομα, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο θα μοιράσει στα μέλη του ειδικό εγχειρίδιο-οδηγό για την εφαρμογή του «ελληνικού πρωινού», ώστε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες υιοθεσίας του από τους ξενοδόχους. «Ωστόσο, θα πρέπει να υπάρξει μια «κινηματική» αφύπνιση όλων των εμπλεκομένων, παραγωγών, γαστρονόμων, επαγγελματιών, προκειμένου να συστηθούν σε τοπικό επίπεδο σύμφωνα ποιότητας», σημείωσε ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Γιώργος Τσακίρης. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πρώτες επιφυλάξεις για την επιτυχία του εγχειρήματος έχουν φτάσει στα γραφεία του Επιμελητηρίου. «Με τόσο μικρή σεζόν και αυτά τα οικονομικά;» λένε με νόημα.

Ανταποκρίνονται οι μεγάλοι
Αξίζει να σημειωθεί ότι από έρευνα που πραγματοποίησε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο στη φάση της προετοιμασίας του προγράμματος, προέκυψε ότι από τα ξενοδοχεία ενός και δύο αστέρων, η πλειονότητα δεν έχουν αναλάβει παρά ελάχιστες σχετικές πρωτοβουλίες (για παράδειγμα, σερβίρισμα παραδοσιακού γιαουρτιού αντί του βιομηχανικού, σερβίρισμα χειροποίητης πίτας, τοπικών σπεσιαλιτέ, φρέσκων χυμών και αφεψημάτων με τοπικά αρωματικά φυτά, τοπικού μελιού, αυγών ελευθέρας βοσκής κ.ο.κ.). Μεγαλύτερη κινητικότητα προς την κατεύθυνση του ελληνικού πρωινού παρατηρείται στα ξενοδοχεία τεσσάρων και πέντε αστέρων, που σερβίρουν πρωινό σε μπουφέ και που η τιμή είναι ενσωματωμένη στην τιμή του δωματίου.
Τις όποιες αμφιβολίες των επαγγελματιών επιχειρεί να διαλύσει ο Γ. Πίττας, ψυχή του προγράμματος: «H τοπική γαστρονομία κάθε τόπου δεν αποτελεί μόνον μια έκφραση γευστικής ταυτότητας, μια παράμετρο της πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σαφέστατο συγκριτικό πλεονέκτημα και μια σημαντική πηγή πόρων για τον τουρισμό και για την τοπική οικονομία του γενικότερα».
Δείτε περισσότερα στο greekbreakfast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου