Παρασκευή 16 Νοεμβρίου 2012

Ψήφος εμπιστοσύνης από τη Hewlett Packard στην Ελλάδα



Επέλεξε τον Πειραιά ως κεντρικό λιμάνι διανομής των προϊόντων της


Πύλη εισόδου για τα προϊόντα της Hewlett Packard (HP) στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αφρική θα αποτελεί πλέον το λιμάνι του Πειραιά, μετά τη σημαντική συμφωνία-πιλότο που επετεύχθη χθες μεταξύ της αμερικανικής πολυεθνικής, της Cosco και της ελληνικής κυβέρνησης.
Βάσει της συμφωνίας η HP θα χρησιμοποιεί πλέον τον Πειραιά και συγκεκριμένα το terminal της Cosco για την εγκατάσταση σημαντικών δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα από τον ερχόμενο μήνα. Συμφωνήθηκε καταρχήν η εγκατάσταση στο λιμάνι του Πειραιά του κεντρικού κόμβου διανομής των προϊόντων της HP για την Κεντρική Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική, τις ευρωπαϊκές χώρες της Μεσογείου και χώρες της πρώην Σοβιετικής Ενωσης.
Από τον Πειραιά τα προϊόντα της HP θα διανέμονται προς τους τελικούς προορισμούς, θαλασσίως μέσω του terminal της Cosco και σιδηροδρομικώς από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ενδεικτική της μεγάλης σημασίας που έχει η συμφωνία για τη χώρα μας ήταν και η συνάντηση που είχε χθες ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, παρουσία των υπουργών Ανάπτυξης και Μεταφορών Κωστή Χατζηδάκη και Ναυτιλίας και Αιγαίου Κώστα Μουσουρούλη, με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της ΗΡ Τόνι Πρόφετ, τον διευθύνοντα σύμβουλο της Cosco (PCT) Φου Τσενγκ Κιου Φου και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάση Ζηλιασκόπουλο.
Μετά τη σύσκεψη, ο κ. Σαμαράς τόνισε ότι «η σημαντική συμφωνία της HP με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί μια ψήφο εμπιστοσύνης για την Ελλάδα, σε αυτή την προσπάθεια που κάνουμε σήμερα για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας». Και με αυτή τη συμφωνία, πρόσθεσε ο Πρωθυπουργός, «επαναβεβαιώνεται ο ρόλος που μπορεί να παίξει η χώρα μας, με τις υποδομές που διαθέτει, στον παγκόσμιο επιχειρηματικό χάρτη». Ταυτόχρονα, συμπλήρωσε ο κ. Σαμαράς, «θα αυξηθεί ο όγκος των συναλλαγών στον Πειραιά, αλλά και το μεταφορικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς το λιμάνι θα βοηθάει το τρένο και το τρένο θα βοηθάει το λιμάνι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα».
Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα η ΗΡ για τη μεταφορά των προϊόντων της στην υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ενωση είχε συμφωνίες κυρίως με λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, όπως είναι αυτά του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας.
Τα οφέλη από αυτή τη συνεργασία, όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές, θα είναι σημαντικά για την Ελλάδα, που καθιερώνεται πλέον ως το κύριο διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή, μέσω του οποίου θα διακινούνται φορτία από και προς την Απω Ανατολή. Η συμφωνία συμπίπτει δε με την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής γραμμής του Ικονίου, που θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα και θα επιτρέψει στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να δημιουργήσει ολοκληρωμένες εφοδιαστικές αλυσίδες από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη.
Επισημαίνεται ότι η εφοδιαστική και η μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται ετησίως σε περίπου 50 δισ. δολάρια, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό αφορά δραστηριότητες στην Ευρώπη, στη Βόρεια Αφρική και στη Μέση Ανατολή.
Οπως τόνιζαν οι ίδιες πηγές, η επιλογή του Πειραιά από την Cosco και την ΗΡ ως κεντρικού λιμανιού διανομής των προϊόντων της αμερικανικής εταιρείας θα έχει πολύπλευρες θετικές επιπτώσεις στις δραστηριότητες του λιμανιού, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (θα αυξηθούν το έργο και τα έσοδά της), των οδικών μεταφορών και της ελληνικής οικονομίας (πρόσθετα φορολογικά έσοδα).
Πέραν όλων αυτών, τόνιζαν, η συγκεκριμένη συμφωνία θα αποτελέσει πρόκριμα και για άλλες μεγάλες ξένες εταιρείες που διαθέτουν εφοδιαστικές αλυσίδες στην Ευρώπη και στη Μέση Ανατολή και έχουν τις παραγωγικές μονάδες τους στην Κίνα και στην Απω Ανατολή. Εκτιμάται ότι μια τέτοια κίνηση μπορεί να επιφέρει αύξηση του τοπικού φορτίου έως και 50% για το λιμάνι του Πειραιά, ενώ αναμένεται να δημιουργήσει και εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας.

πηγή tanea.gr

Ρεπορτάζ Κ. Ντελέζος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου